Thursday, December 31, 2009

MY new year resolution + wishlist


pejam celik . pejam celik...dan tua da ainil hawa!!! arhhh

RESOLUTIONS:

1. save more money for July trip (melbourne + adelaide)
and maybe graduate there
2. Eat less cholesterol food, exercise more....reach unaccomplished mission to reach 48 kgs
3.Be more patient (slalu sgt short-tempered sblm ni)
4. Height gain with KIMI health device
5. jgn tdo siang (tertdo xpe :P atau xsehat)
6. More mount expeditions
7. Kekalkan cita2 nk jd PTD slpas abes master degree :)
8. JD lebey muslimah


WISHLIST:
1. graduate on september
2. remove braces
3. lebey slim
4. buka akaun ASB baru
5. 15 minutes extreme work out everyday at least

p/s: da memo pad a.k.a. diari kecil bruu :

Wednesday, December 30, 2009

Hi-Up Health & Height Increase Device


“Victory does not come in miles, but in inches"

haha I've been using it for just bout 2 weeks and i've grown 2cm!!!~~
awesome!!! :) i'm stil growing!!

so i decided to continue using it for like forever !!~~
the shoe pad is a magic device which helps you to increase up ur height..

the SECRET is :http://www.tambahketinggian.com/ ------ click this!!


Tuesday, December 29, 2009

Perempuan Satu Anugerah


1.Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah s.a.w. akan hal tersebut, jawab Baginda s.a.w., “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia”.

2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah s.w..t. mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan

3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah s.w.t. mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah s.w.t.

4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit,maka Allah s.w.t. memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah s.w.t.

7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah s.w.t. dan orang yang takutkan Allah s.w.t., akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah).Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah s.w.t. memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan,memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

11. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.

12. Aisyah berkata, “Aku bertanya kepada Rasulullah s.a.w, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab Rasulullah s.a..w., “Suaminya”. “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah s.a.w, “Ibunya”.

13. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga sembahyang dan puasanya.

15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

17. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga.

18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syurga.

19. Daripada Aisyah r.a. “Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuan lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.”


note to myself

Kuasa Seorang Perempuan


KUASA LAYANAN PEREMPUAN:

* Kaum lelaki mudah goyah dan alah dengan layanan yang baik, apa lagi dari perempuan yang sangat dikasihi seperti isteri dan ibu. Layanan baik yang disalurkan kepada orang yang berhak menerimanya, bukan sahaja mendatangkan keredhaan Allah tetapi memungkinkan apa yang diminta akan dipenuhi dengan mudah.

KUASA DOA PEREMPUAN:

* Doa perempuan lebih makbul dari lelaki kerana sifat penyayangnya lebih kuat dari lelaki. Sebagaimana hadis Rasulullah saw: “Doa ibu itu lebih cepat makbul.” Orang bertanya:”Kenapa ya Rasulllah?” Jawab baginda : “Ibu lebih penyayang dari bapa dan doa dari orang yang penyayang tidak akan sia-sia.”

KUASA TAQWA PEREMPUAN:

* Ketaqwaan adalah kuasa paling sempurna dan terbaik dalam menangani apa jua masalah. Orang yang paling bertaqwa adalah orang yang paling dikasihi Allah. Allah tidak akan membiarkan orang yang dikasihiNya melainkan dipelihara serta sentiasa dirahmatiNya.

* Kuasa taqwa lebih mudah diperolehi oleh perempuan berbanding lelaki kerana kehalusan budi yang ada pada perempuan adalah merupakan penjara daripada melakukan hal-hal yang mendatangkan dosa. Berbanding lelaki yang sebahagian hidupnya berada di luar rumah serta terdedah kepada pelbagai godaan, cubaan dan ujian.

* Kekuasaan taqwa ini pula adalah kemuliaan yang diberikan oleh Allah swt sehingga setiap lelaki pasti memerlukan perempuan untuk menghirupkan udara ini atau dalam perkataan lain setiap lelaki pasti dilahirkan oleh perempuan kecuali Nabi Adam a.s. Sekuat-kuat lelaki, kuat lagi perempuan kerana lelaki itu sendirinya datang dari perut perempuan yang menghamilkannya dan melahirkannya ke dunia, kemudian melatih, mendidik, memelihara dari kecil hingga dewasa.

* Kemuliaan perempuan akan lebih nyata, jika ditambah dengan ketaatan kepada kaum lelaki yang berhak atasnya sebagaimana maksud hadis Rasulullah saw: “Perempuan yang taat kepada suaminya, semua burung di udara, ikan di air, malaikat di langit, matahari dan bulan : semuanya beristighfar baginya (isteri) selagi mana ia masih taat kepada suaminya dan diredhainya (serta menjaga solat dan puasannya.

SIJIL yg klakar

masa form 5 ade dpt satu sijil surat akuan ni...
dan stiap kali tgk sijil ni mesti akan tergelak besar sbb rse mcm xpercaya jek guru homeroom ku menulis sebegitu ttg diriku hahahahaha

dekat review SAHSIAH dlm sijil ni, tercatat ayat yg berbunyi : "BELIAU MEMPUNYAI PERWATAKAN LEMAH LEMBUT DAN BERDEDIKASI DENGAN TUGAS YG DIAMANAHKAN".
bunyi lemah lembut tu sgt la klaka bg diri ku sbb mmg lgsg xlemah lembut kot..haha
lemah lembab ade la :P


wadoi....sentap juge la rse....kt tempat keje bru ni pun....staff lain komen aku ni lomah lembut, nmpk je ayu, slow jek...ececece..xlgsg ok!!~~
saya ni garang la, lasak &, blur kekdg..adeh....
hmm agknya mula2 jek dorg pkir cmtu sbb mse mula2 msuk mrsm kkb thn 2004, classmates siap pggil nama HAWA dan slalu je puji hawa ni lembut la...then bile berlakon atau wat presentation jek..mesti dpt watak lemah n lembut2 gtew...wadoiii azab
hmm mybe sbb time tuh jd setiausaha biro agama...so aku jd control ayu + sabar ler tyme tuh... uwekk
hipokrit kan??? bgn pg pun kul 5.30 pg stiap hari..then kna la ketuk pintu blik yg berdekatan soh bgn sbuh n solat berjemaah kt surau.....siap ade kwn yg soh copkan shower tuk dia, copkan iron tuk dorg....ekekekeke
mse skola...hmm mmg skema....pkai tdung pun cam topi keledar...kalo bole mcm nk tutup muka trus ....punya la xsuke dipandang sbb time skola anti-lelaki woooo hahahahaha

lama2 bile da knl ainil..mula la tunjuk belang kan?? tunjuk garang :P
sampai kna gelar TIGER :(

mmg ainil blom btol2 lembut lg....bile la nk sampai thp tuh..hati jek lembut...zahirnya masih keras lg .....ahaks











Green tea (camellia sinensis)

I've been drinking it 3 times a day and for about a week and already my skin had cleared up and the small redness on my face has gone down!
Plus its a fantastic antioxidant and gives u so much energy and an anti-aging factor!!~
The taste isn't that nice even when you have added honey and stuff to it but it isnt too bad and it is still drinkable. (as we know, the more bitter the taste, the more antioxidants within it)
Its a fantastic drink which is not only good for your skin but good for your body too, and for the price of it its fab!


Green tea can help to ward off or combat a variety of ailments by:
  • Boosting the immune system

  • Regulating cholesterol levels

  • Fighting the build-up of sticky plaque in the arteries

  • Interfering with the cancer process- green tea can help prevent the growth of tumors in the breast, prostate, lung and skin.

  • Assisting in weight loss - green tea helps reduce cholesterol by lowering its absorption in the digestive tract and increasing its excretion. IT reduces body fat levels and even prevent excess weight gain. Although most tests have been performed on laboratory animals, at least one with humans showed that taking in the equivalent of 3 cups of green tea per day burned an additional 80 calories per day.

  • Fighting harmful bacteria and viruses

  • Protecting the body against free radical damage


    How Much Do I Need?

    Most experts agree that a daily intake of 3-10 cups of green tea (the equivalent of 300-1,000 mg of catechins) is ideal for maximum health benefits. In extract form, to get 300 mg of catechins you’d need to take about 480 mg of a 50:1 extract containing 60% catechins (60% of 480 mg = 300 mg).

    But even a single cup of green tea per day can be beneficial (just this small amount confers powerful protection against dental cavities and breast cancer). So pour yourself a steaming cup of medicine and enjoy! It could be the beginning of a life-long love affair with a potent and delightful health-enhancer.


    p/s: this kinda my review after taking it and you should try it..(review ni ala2 wat own research on internet lol..mcm assignment pun ade) ahaks

Sunday, December 20, 2009

A MOMENT TO REMEMBER


It was just..hmm so sad...that I couldn't hold back my tears... :( at 4.00 am !!~

life can be cruel....

A MOMENT TO REMEMBER


Monday, December 14, 2009

MAD MONKEYZ WALL CLIMBING GYM


http://www.madmonkeyzclimbing.com/madmonkeyz/index.html

best wooo!! mad monkeyz ni
so far, dah gi 2 kali....
best2!!!~~ mmg jd cam monyet la..

kt cni dorg provide routes for all levels of climbing.
so all climbers of various levels can measure their progression & abilities by following the routes set by the resident route setter..masyuk !~ :)
locker disediakan tuk members...sy da jd member!!
bile da pnt and berpeluh2...bole dok lepak atas kusyen and dok bwh air-con :)











my cousin: kak cti...(budak outdoor gak)


(pic sesat) di extreme park -outdoor wall climbing, was my first attempt of wall climbing






p.s: swonox!! anda patut cube...mad monkeyz ni kt seksyen 2, wangsa maju...sblh carrefour express ..

Friday, December 11, 2009

as simple as ABC


A - AVAILABLE : available for what?

B - BIRTHDAY : 19th November 1988
C - CRUSHING ON : no one...
D - DRINK YOU LAST HAD : sky juice
E - EASIEST PERSON TO TALK TO : bestbuddies
F - FAVORITE SONG : keisha-tick tok
jay sean - down
G - GUMMY BEARS OR GUMMY WORMS : no!!! got gelatin (high-saturated fat)!!
H - HOMETOWN : kuala lumpur
I - IN LOVE WITH : outdoor activities, wall climbing, bouldering
J - JUGGLE : with studies and playing and movies and family and the frens
K - KILLED SOMEONE :nope... dosa besar!! huhu
L - LONGEST CAR RIDE : Kuching to Sibu in 1996
M- MILKSHAKE FLAVOR : vanilla..choc
N - NUMBER OF SIBLINGS : 4
O - ONE WISH : I wish I am sooooo RICH
P - PERSON YOU CALLED LAST : My bestfren
R- REASON TO SMILE : sdekah :) ....... anti-aging
S - SONG YOU LAST HEARD : i'm not a girl, not yet a woman...BRITNEY
T - TIME YOU WOKE UP : my biological clock had messed up
V - VEGETABLE(S) : anything!!~
W - WORST HABIT : short-tempered...xley sabar...nk cpt jek!!~
X - X-RAYS YOU'VE HAD : several years back....for medical check up
Y – YOYOS ARE : my fav. sampai skang!! i can do several yoyo stunts as my brother had entered YOYO competition (kt NTV7 dlu2) before and he taught me lol
Z - ZODIAC SIGN : Scorpio

LOOK AT ME
What is your current hair color : black since in the womb i guess
Current piercings? : both ears....two on each earlobe
Have any tattoos? : nope!! HARAM
Eye color? : black!!!

IN A BOY
Favorite eye color : won't mind...
Short or long hair : short or bald hahahaha
Height : 170 ++++ cm
Best clothing : jeans, cardigan...shirt, hijab..


THIS OR THAT
Pepsi or Coke : both can corrode things huhu
McDonald's or Burger King : oh mcD of cos..love love ♥
Single or Group Dates : no comment
Chocolate or Vanilla :vanila!
Strawberries or Blueberries : both! perfect blend
Meat or Veggies : white meat + veggies = awesome!
TV or Movie : dramas + movies
Guitar or Drums? : drum...
Adidas or Nike : BOTH ok

Wednesday, December 9, 2009

Break out!!


i miss my skin complexion during last hari raya as now i've developed some acnes and zits on my face :((
i need to consult a dermatologist: dr. ruban nathan in pusat damansara....
and good news!!! mybe i can try ACCUTANE to stop any acne break out forever!!
dats why i need to see the dermatologist 1st as this drug can only be taken under his prescription...

i've been informed by my friend, acne will develop obnoxiously in the 1st-4th weeks of transformation period as it detoxify everything 1st then later it will start taking effects ....
depends on the severity of the skin condition, the period of transformation will be different...
and commonly people with serious skin problem (cystic acne) took much longer period (approximately 6-7 months) to get the perfect skin (seriously!! smooth like a baby!!!) i've saw one!!! like porcelain ~~

hmmm any drug has its own side effects ..and ACCUTANE (Isotretinoin) itself will make ur skin & lips so dry dry as it reduces the amount of oil released by oil glands in your skin, and helps your skin renew itself more quickly. What impressed me the most was the final outcome!!! if u got such a deep acne scar on ur skin...it will fade and your skin is like re-generating ...whole body package!!
and i bet i just need ACCUTANE routine for mybe 3 months or less as my skin is not that serious...and i just can't wait to see the final result...hope it would be so berbaloi-baloi!! after i invest my money for this....

for the sake of perfect skin!! i really need it!!

p/s: sorry for any grammatical error ye!! ahaks

Wednesday, December 2, 2009

Khasiat lendir lidah buaya


amik lidah buaya dlm pasu ni dan extract sdri lendirnya~~

disebabkan ade tumbuh jerawat besar yg baru (arrrghhh!!) dan wisau kalo meninggalkan parut huhu
ainil try sapu lendir lidah buaya

Caranya adalah dengan mengambil daun lidah buaya, buang duri di kiri dan kanan daun. Kemudian buang sedikit kulit daun tersebut untuk mendapatkan lendirnya. Sapu lendir daun lidah buaya tersebut pada parut di muka atau badan. (rase sejuk je) InsyaAllah parut akan cepat sembuh terutama sekali parut yang masih baru. Ingat, jangan tunggu lama-lama, jangan biar luka/parut dah jadi kehitaman baru nak cari daun lidah buaya ni yer..

selamat mencuba...bye

"10 orang solatnya tidak diterima oleh Allah s.w.t antaranya":

Rasulullah s.a.w telah bersabda bahawa: "10 orang solatnya tidak diterima oleh Allah s.w.t antaranya":

  1. Orang lelaki yang solat sendirian tanpa membaca sesuatu
  2. Orang lelaki yang mengerjakan solat tetapi tidak mengeluarkan zakat
  3. Orang lelaki yang menjadi imam, padahal orang yang menjadi makmum membencinya
  4. Orang lelaki yang melarikan diri
  5. Orang lelaki yang meminum arak tanpa mahu meninggalkannya(Taubat)
  6. Orang perempuan yang suaminya marah kepadanya
  7. Orang perempuan yang mengerjakan solat tanpa memakai tudung (free hair kt luar)
  8. Imam atau pemimpin yang sombong dan zalim
  9. Orang orang yang suka makan riba' (common example: credit card with obnoxious interests)
  10. Orang yang solatnya tidak dapat menahannya daripada melakukan perbuatan yang keji dan mungkar.


MASYA ALLAH

Renung-renungkan lah wahai sahabatku..

Jangan ambil mudah dan fikirkan keseronokan mengejar happy didunia,bumi sudah tua, umur kita pun tak tahu panjang pendeknya.Fikir-fikirkanlah


p/s: note to myself :)

Related Posts with Thumbnails