Sunday, July 25, 2010

Kebusukan Dunia

Oh dunia
Aku bosan dgn kebusukan dunia
Yang semua sementara
Penat mata ini melihat kerosakan dunia
Penat lagi melihat sesama Muslim rosak di depan mata
Aduhh..pedih
Ku hampir lega tadi
Tika melihat wajah2 dan warna kulit serumpunku di tengah2 kota asing ini
TAPI
Berderau tekanan darah ini
Seperti mahu pecah salur darah ini
Berdebar jantung ini
Sesak pernafasan paru2 ini
Melihat anak Melayu
Melihat umat Nabi Muhammad
Bangga dengan kemungkaran mereka
Lebih2 lagi di benua orang ini
Aduh
Dia ciptakan dunia sebegitu indah
Tapi hanya sementara
Aku impikan keindahan syurga
Aku impikan kehidupan di syurga
Tapi aku sedar
Aku tidak layak
Ya Allah Maafkan daku
Aku tidak sempurna
Aku selalu alpa



Pelihara daku Ya Tuhan
Kerana aku sayang Ibu Bapaku
I won't let them down!

puisi yg xsberapa reti dari Ainil
maafkan la ye saya bkn org seni huhu
ini just luahan rase kecewa dan kesal
bkn utk membuka pekung rosaknya anak Melayu
cuma note to everyone and myself :(
sdey dan pilu

3 comments:

  1. salam Ainil..
    pandai juga berpuisi ye?
    okey la ni..lahir dari hati anda
    yang ikhlas..ada rasa kesedaran
    dan insaf dari perbuatan orang
    lain..moga Allah selalu merahmati anda
    Ainil Hawa..

    ReplyDelete
  2. salam..sis,moga tuhan memelihara kita sume..insyaAllah

    ReplyDelete
  3. huuu...sedey jugak dgn manusia skang...

    ini la yg dikatakan manusia akhir zaman..

    ReplyDelete

DON'T BE HATEFUL, EVERYONE IS IMPERFECT

Related Posts with Thumbnails